Påsken

Hej hej,

Påsken kom och svischade förbi. Vi har haft fullt upp hela helgen.
I fredags firade vi min mamma som ska fylla 60 år på tisdag, hon och pappa åker bort när hon fyller så vi firade henne då istället. Det bjöds på god påskmat och mumsig gräddtårta. Magen stod efteråt i sjuttioelva hörn.
På lördagen var det dags igen för påskmat, denna gång i Nittsjö hos Anders och Therese. Maten var god och som vanligt åt jag alldeles för mycket även denna kväll. Senare spelade vi Singstar (nästan) allihopa. Jens ville absolut inte vara med, han var för nykter tyckte han. Jag ställde absolut upp och sjöng för fulla muggar, tycker det är roligt att sjunga. Sjunger visserligen hellre än bra, men gjorde nog ganska bra ifrån mig då tjejerna tog poäng och vann hela tiden. :) Barnen var jätteduktiga hela kvällen. Eddie somnade snällt i deras säng och Albin var uppe länge. Han var nöjd och glad och tyckte det var superkul med Singstar, han fick också vara med. :) Men sedan somnade även han på soffan. Skönt att man har så snälla barn som kan somna borta, när mamma och pappa någon gång vill stanna kvar lite sent. Och båda två somnade direkt igen när vi kom hem.
Igår, söndag, åkte vi till Boda för att äta påskens tredje påskbord. :) Mycket gott blev det denna påsk. Men det är ju lite roligt också, för alla påskbord smakar ju inte lika, det är visserligen samma typ av mat, men med olika smak. :)
Efter maten hos Jens föräldrar blev det hockeykväll framför TV:n. Leksand vann såklart mot AIK. Så nu har de fortfarande en chans att gå upp till elitserien.
När vi kom hem spelade vi Bingolotto, men som vanligt utan vinst. Senare på kvällen kände jag mig lite frusen och kände en förkylning som var påväg. Provade tempen och det visade sig att jag hade feber. :(
Idag har jag fortfarande lite feber och har världens hosta. Den där jäkla hostan som alltid kommer när jag blir förkyld. Jag hoppas på ett snabbt tillfrisknande.

Tack å hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0